16. huhtikuuta 2019

Jira ja Confluence – työkalut liiketoiminnan onnistuneeseen digitalisointiin



Kohta täysi-ikäisen Atlassianin ensimmäiset tuotteet olivat Jira ja Confluence, jotka kehitettiin vuosina 2002–2004. Niiden matka nykypäivään on ollut pitkä ja monivaiheinen.

Jira kehitettiin alun perin bugien seurantaan. Viime vuosina sen toimintoja on kehitetty ja se toimii varsinkin projektityökaluna. Jiralla sujuu myös liiketoiminnan ohjaus, kun käytössäsi on selkeästi suunnitellut prosessit.

Jira taipuu moneksi. Sillä voi edelleen seurata bugeja sekä hallita projekteja ja työjonoja, mutta sen monipuolisuus kiinnostaa myös uudenlaisia organisaatioita. Jiran avulla kaikenkokoisten tiimien ja projektien työnohjaus sujuu ongelmitta. Jiralla myös asiakkuuksien johtaminen pysyy hyvin hallinnassa.

Atlassianin toiseksi suosituin tuote, Confluence, on yrityksen sisäinen yhteistyöalusta ja wiki, jolla saa yrityksen sisäiset sisällöt paremmin näkyviin. Esimerkiksi voit säilyttää Confluencessa yrityksen markkinointisuunnitelman kaikkien nähtävillä.

Atlassian-tuotteiden tekniikkaa kehitetään jatkuvasti. Atlassian panostaa jopa 40–50 % tuloksestaan tuotekehitykseen ja tutkimukseen. Tämä on merkittävin ero kilpailijoihin ja siksi kilpailuetu.

Digitalisaation siivittämänä uusien organisaatioiden työkaluksi

Oman arvioni mukaan 80–90 % suomalaisista IT-yrityksistä käyttää jo Atlassianin tuotteita, mutta vain pieni osa muiden sektoreiden organisaatioista on edes kuullut niistä. Tätä markkinarakoa Atlassian haluaa hyödyntää kehittämällä tuotteita ihan kaikille yrityksille sopiviksi.

Atlassian auttaa, kun on ongelmia hallita töitä sähköpostitse, Excel-tiedostojen ja puhelimen avulla. Tietoa hukkuu, viesti ei mene perille, puhelimeen ei vastata, kriittinen henkilö vaihtoi yritystä… Kuulostaako tutulta? Atlassiain tuotteiden avulla saat tilanteen hallintaan.

Katso Jira ja Confluence -koulutuksemme

Tuomas Saranen
CEO
Avoset Oy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositut tekstit